Victoria

Live

 

HVIEZDOU NOVÉHO ČÍSLA BUDE ŠVAJČIARSKO-SLOVENSKÁ TENISTKA BELINDA BENČIČ...

L’ORÉAL

Renáta Adamčíková, majiteľka vlasového štúdia DENISA, predstavuje príbeh značky... ...L’ORÉAL 1909... Ak je človek inteligentný, nesie v sebe zmysel pre dokonalosť, aj keď vie, že je nemožné ju dosiahnuť - Eugéne Schueller, vedec, chemik zakladateľ L’Oréal. Túžba vyzerať čo najlepšie je hlboko zakorenená vo všetkých kultúrach. Príbeh spoločnosti L’Oréal sa opiera o presvedčenie - kozmetika uskutočňuje univerzálny sen o životnej pohode a harmónii so sebou samým. Každému umožňuje vyjadriť svoju osobnosť a sebadôveru. Kozmetika tiež pomáha znevýhodneným ľuďom dodať odvahu a silu sa znovu vzchopiť a zaradiť sa do spoločnosti. Starostlivosť o seba a svoj vzhľad nevychádza len z túžby zvádzať. Je to potreba ktorá vychádza zo sebaúcty a umožňuje nájsť pocit dôstojnosti, ktorý bol životom narušený. A toto silné presvedčenie je hnacím motorom tejto spoločnosti. Pre spoločnosť L’Oréal je kozmetika predovšetkým vedeckým dobrodružstvom. Francúz Eugéne Schueller študoval chémiu a ako chemik a vedec začal sa venovať problematike farbenia vlasov. V roku 1909 založil firmu a úzko spolupracoval so skupinou kaderníkov. Na počiatku si vlasy farbili ženy viac ako 3 hodiny. Bol presvedčený, že zmení technológiu. V roku 1923 mala reklama tejto spoločnosti presvedčiť aj tie ženy, ktoré zatiaľ odolávali a zvolila argument krytia šedivých vlasov, (keďže v minulosti sa farbenie vlasov spájalo so ženami nedobrej povesti) a tým dosiahnuť mladistvý vzhľad. 1928 bol rokom nástupu prvej rýchlo pôsobiacej farby IMÉDIA. Bol hotovou revolúciou a farbiaci oxidačný systém bol natoľko inovatívny, že sa na 100 rokov takmer nezmenil. Eugéne sa pustil do ďalších náročných výrobkov a nových receptov šampónov. Všetko to vyžadovalo prísny vedecký prístup. V roku 1935 bol na trh uvedený prvý opaľovací olej s ochranným faktorom. AMBRE SOLAIRE. Spoločnosť postupne rozširovala svoje výrobky aj o starostlivosť o pleť, dekoratívnu kozmetiku, a taktiež o parfémy. Začiatkom 80. rokov 20. storočia sa pustili do výskumu rekonštrukcie ľudskej kože s cieľom zredukovať až dokonca vypustiť pokusy na zvieratách. Začali spolupracovať s vedcami, ktorí sa zameriavali na rekonštrukciu kože a pokožky, na obetiach vážnych popálenín pomocou kožných štepov. Hľadali prvotriedne zložky na posilnenie rôznych typov vlasov. Spoločnosť stavala na prvé miesto kvalitu, a tak začali otvárať laboratóriá po celom svete. V Japonsku, USA, Brazílii aj v Číne. Laboratóriá prispôsobili svoj výskum každej danej časti zeme, aby vyvíjali výrobky prispôsobené na miestny trh. Pretože čo je dobré pre Japonku nemusí byť vhodné pre Európanku. Je to akési vyjadrenie úcty k rozmanitým podobám krásy. Rozlíšili 63 druhov pleti a predišli tak pojmu zmiešaná pleť. Zavádzajú biologicky čisté suroviny a heslo: byť dokonalý, alebo nebyť vôbec... Ideálom krásy v Ázii bola koža bez škvŕn. Vytvorili bieliace prípravky na pigmentové škvrny a rozjasnenie pleti. Aziatky majú mihalnice krátke, rovné a riedke. Preto vytvorili špeciálnu radu riaseniek na objem. V Japonsku a Číne vyhľadávajú lesk a pastelové farby rúžov na pery. A rúž ako lesk bol vyrobený špeciálne pre tento trh. V Indii boli ženy zvyknuté na krytie šedivých vlasov hennou. Preto bola vyvinutá farba NATURAL. Ženy z Latinskej Ameriky majú vlasy husté a ťažko zvládnuteľné. Preto bola vyvinutá olejová textúra na ich zjemnenie. V roku 1965 vytvorili prvý krém proti starnutiu. Značka bola vždy lovcom trendov a používali sofistikované nástroje. Postupne začala spoločnosť skupovať aj íné svetovo známe značky ako napríiklad Matrix, La Roche, Helena Rubinstein, Vichy a iné. L’Oréal urobil veľkú revolúciu v pohľade na krásu a jej rôzne druhy. Meno tejto značky žiari dodnes ako L’Aureále – svätožiara vo svete kozmetiky...
Kliknutia

Sme súčasťou - Salón výtvarníkov 18.jún-20.september 2020 v ZOYA MUSEUM, ELESKO Wine Park

L'ORÉAL HAIR FASHION by studio DENISA

Na návšteve u Renáty Adamčíkovej majiteľky štúdia. Viac o histórii značky L'ORÉAL už na jeseň v magazíne VICTORIA...

Rozhovor s výtvarníčkou islandského pôvodu – Ólöf Benediktsdóttir.
Viac sa dočítate v novom čísle Victorie

“Victoria a Audi Exclusive Gallery vás pozývajú na zážitkovú umeleckú jazdu. Prídite na kávu, tešíme sa na vás!”

Victoria Live

VÝSTAVA VICTORIA

” Audi Art Adventure “

 

 Kristína Schreiberová

a

Eva Groh

AUDI EXCLUSIVE GALLERY

11 Marec – 12 Jún 2020

Biennale

Bienále 2019

May You Live In Interesting Times

Tohtoročné Bienále súčasného výtvarného umenia v Benátkach malo tému May You Live In Interesting Times, kde autori z 89 krajín predstavili svoje videnie súčasného sveta a reagovali na aktuálne dianie v ňom. Veľká časť umelcov sú mladí ľudia a dôraz sa kládol aj na vyvážené rozdelenie pohlaví autorov. Kurátor aktuálneho 58. ročníka je Američan Ralph Rugo , ktorý zastáva post riaditeľa Hayward Gallery v Londýne.

Hlavnú cenu Leone d’Oro si odniesla Litva za inštaláciu Sun§Sea. Zaujímavosťou je, že autori vytvorili pláž s umelým slnkom v interiéri pavilónu a k predstave leta pri mori bola potrebná dávka predstavivosti, ale o to autorom išlo. Tí odvážnejší sa do koloritu leta, slnka a šumiaceho mora mohli preniesť, potrebovali k tomu len odvahu, plavky a spomínanú silu imaginácie.

Victoria bola pri otvorení, tak sa pozrite, čo nás oslovilo…

Ak by ste sa rozhodli urobiť si výlet do Talianska, do 24. novembra 2019 vám budú dvere La Biennale d’Arte di Venezia otvorené.

Ponúkame vám ukážku aj zo sochárskej výstavy paralelne prebiehajúcej v Benátkach organizovanou European Cultural Centre Italy s názvom IDENTITIES.

TEXT A FOTO: KRISTÍNA SCHREIBEROVÁ

” Victoria fashion bazár “

To, čo nosíte, je spôsob, ako sa prezentujete svetu. Móda je okamžitý jazyk.

Miuccia Prada

FESTIVAL VENEZIA

75. ročník Medzinárodného filmového festivalu v Benátkach otvoril film First Man s Ryanom Goslingom v hlavnej úlohe. Svojou prítomnosťou poctili festival aj nestarnúci Franco Nero, Claire Foy, Olivia Hamilton či neter Gianniho Versaceho, paraolympionička Giusy Versace. Predsedom poroty 75. ročníka bol svetoznámy režisér Guillermo del Toro.

Svetový Dizajn

Ferrari

Plnokrvný Kôň

Nebolo to tak dávno, ked’ som mala možnosť vstúpiť na slávnu pôdu svetovo známej dizajnérskej spoločnosti Pininfarina v talianskom meste Torino. Predo mnou stála jednoduchá presklená stavba s veľkými klenotmi vnútri…Ako prvé som musela prekonať bazén, ktorý lemoval celý obvod budovy. Vysvetlili mi, že dôvodov je hned’ niekoľko. Voda má chrániť pred požiarom a zároveň zabrániť krádéži áut. Do budovy som vstúpila v sprievode riaditeľa spoločnosti, ktorý mi vyrozprával príbeh jej vzniku…

Ako sa z „múky“ upiekla Pininfarina

Za jej založením stojí muž menom Battista „Pinin“ Farina. V jeho záujme bolo zoriginálniť svoje priezvisko, z ktorého sa neskôr mala stať svetová značka, a tak siahol po zlúčení svojej prezývky Pinin s priezviskom Farina, ktoré znamená v preklade múku. Bolo to v roku 1930…

Talianska hrdosť

Ukážku talianskej hrdosti pripomína jeden z príbehov, ktorý stál na začiatku spolupráce Pininfariny s Ferrari.

Pretekár Enzo Ferrari v roku 1929 založil vlastnú stajňu Scuderia Ferrari v Maranelle. A na začiatku druhej svetovej vojny vyrobil prvé vlastné vozidlo.

Obaja muži, dizajnér Pininfarina aj konštruktér Ferrari, vedeli, že ak chcú profesionálne napredovať, mali by sa “spojiť”. Ani jeden z nich však nechcel urobiť ten prvý krok a tak k uzavretiu spolupráce prišlo na “neutrálnej pôde”, na polceste medzi Torinom a Modenou.

Z dielne Pininfarina vyšlo mnoho krásnych modelov rôznych značiek, avšak Ferrari bolo značkou, ktorá ju preslávila.

Deň mojej torinskej návsťevy sme zakončili pre mňa nezabudnuteľnou večerou. Za jeden stôl som zasadla s medzinárodnými dizajnérmi z tímu Pininfarina, ktorých spájalo jedno – láska k dizajnu. Páni sa mi postupne predstavovali, avšak nie vlastnými menami, ale názvami modelov, pod ktorých dizajn sa podpísali. A keď sa mi predstavil posledný v poradí, vedľa mňa sediaci muž zo severnej časti zemegule, povedal stroho – ciao, ja som Ferrari California…

V ten večer som pochopila, že aj ked’ ten kôň vzpínajúci sa v znaku Ferrari ostáva hrdo talianskym, nie vždy je kreslený talianskou rukou…

TEXT: KRISTÍNA SCHREIBEROVÁ

” Víno – Vône – Ženy “

“Victoria bola súčasťou akcie Víno – Vône – Ženy v prekrásnych priestoroch Vinum Galérie Bozen v Pezinku.

” Slávnosť žien svojou prítomnosťou poctila aj herečka Kamila Magálová na fotke spolu s majiteľmi Matyšákovcami. ”

” Tím Victorie na Clinique party “

” Spojenie dizajnu šperkov a dizajnu áut vo vzrušujúcej zážitkovej jazde s Aston Martin.  Šperky – Eva Groh ”…

Benátsky Karneval

Benátsky karneval – z talianskeho „carne levare“, odoprieť si mäso – patrí medzi najstaršie na svete. Je obdobím zábavy pred nadchádzajúcim štyridsaťdňovým pôstom a dôležitú úlohu počas neho zohrávali masky, ktoré boli zárukou anonymity.

Centrom diania je Námestie svätého Marka, ktoré najmä vo večerných hodinách ožíva rôznymi divadelnými predstaveniami.

” Prvomájová veterán Tatra rely “

Prvomájová veterán Tatra rely Bratislava 2018 sa konala v Bratislave už po 15. raz, kde sa prezentovala história motorizmu pre jej priaznivcov i širokú verejnosť. Mali sme možnosť vidieť jubilejný ročník podujatia, ktorý prichádza práve v roku, ked’ si pripomíname 100. výročie vzniku Československej republiky a 120 rokov od výroby prvého nákladného automobilu v Kopřivnici. Organizátorom bol VETERAN KLUB TATRA 141. Nechajte sa uniesť do sveta prekrásnych historických automobilov, nielen spomínanej legendárnej značky Tatra.

Strážcovia histórie